Budget og planlægning
– Sammen bygger vi dit budget
De kan være rigtig svære at få hul på, de der budgetter –især, hvis du kaster dig direkte ud i regnearket. For du skal lige have dit mindset med først, og jeg vil rigtig gerne dele med dig, hvordan det kan gøres. For hold op, hvor er det en dejlig følelse, når budgettet er på plads.
-
Jeg ved, hvad jeg kan trække ud i løn – også når jeg har ferie
-
Jeg er aldrig i tvivl, om min B skat er korrekt
-
Jeg har dejlig ro i maven, også når salget svinger. For jeg kan følge konsekvenserne og se fremad i budgettet.
Budget og planlægning
– Sammen bygger vi dit budget
De kan være rigtig svære at få hul på, de der budgetter –især, hvis du kaster dig direkte ud i regnearket. For du skal lige have dit mindset med først, og jeg vil rigtig gerne dele med dig, hvordan det kan gøres. For hold op, hvor er det en dejlig følelse, når budgettet er på plads.
-
Jeg ved, hvad jeg kan trække ud i løn – også når jeg har ferie
-
Jeg er aldrig i tvivl, om min B skat er korrekt
-
Jeg har dejlig ro i maven, også når salget svinger. For jeg kan følge konsekvenserne og se fremad i budgettet.
Der er 2 faser før excelarket:
1) Drømmene og målene for din business – hvor er det egentlig budgettet skal lede dig hen?
2) Kortlægningen af dine varer/ydelser – hvad har du på hylderne nu? Hvilke varer mangler der, og skal du bruge nogle værktøjer for at få de sidste ting på hylderne?
3) Nu kommer vi så til excelarket, men det bliver ikke længere så uoverskueligt, for nu ved du, hvordan det skal bygges op.
Denne workshop tager dig igennem alle 3 faser, vi starter med dine drømme og ender ud med et færdigt budget.
Budget rules! Budgettet som et redskab
Bugettet er efter min mening et af de mest undervurderede værktøj til styring af din virksomhed.
Selve udarbejdelsen tvinger dig til at tage stilling og formulere dine mål. Sammen sætter vi tal på, og herefter har du en fantastisk model, der viser dig hvilke konsekvenser det vil få, hvis du foretager ændringer i varer eller ydelser hen over året.
Jeg viser dig, hvordan du bruger budgettet som et redskab, så du stadig har ro i maven, hvis forudsætningerne ændrer sig.
Med budgettet i hånden ved du hvor du skal ligge din arbejdsindsats og din markedsføringsstrategi.
Måske kan du nikke genkendende til disse spørgsmål?
- Hvor meget kan jeg hæve i løn til mig selv?
- Jeg er nervøs for, om jeg får et skattesmæk
- Hvad kan man egentlig bruge et budget til?
- Jeg synes, det er svært at gætte min omsætning
- Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte henne
- Jeg arbejder og arbejder, men er i tvivl om det er effektivt
- Hvordan følger jeg egentlig op på mine regnskabstal?
Hvad skal jeg forberede?
Du skal tænke lidt over hvor du gerne vil hen med din forretning, hvad giver den dig og hvordan ser en perfekt arbejdsdag ud for dig. Herudover vil det vil være en fordel, hvis du har et overblik over hvilke faste omkostninger du har i din forretning og hvor meget du skal kunne trække ud til privat om måneden
– Men husk, det er en model for din virksomhed vi udarbejder, så hvis du kommer hjem og ser at forholdene er anderledes, kan du bare ændre i dit excelark og så er du i gang igen.
Det er vigtigt for mig, at du går fra vores workshop med følelsen af at have fået et brugbart værktøj og instrukserne til, hvordan du kan bruge det.
Hvor lang tid skal jeg sætte af?
Selve workshoppen tager 4 timer, Efter nogle måneder har vi en times 1:1 online session, hvor vi følger op hvad der er sket i din virksomhed og hvordan dette kan bruges til budgetopfølgning og styring af din virksomhed fremadrettet
Hvad koster det?
Workshoppen koster kr. 5.500 + moms. Prisen er inkl. lidt at spise og drikke så vi kan holde energien oppe
Budget workshop – Det praktiske
Varighed: 4 timer + En times 1:1 online session
Forberedelse: Tænk over hvor du gerne vil hen med din virksomhed, hvordan skal din arbejdsdag se ud. Hvilke omkostninger du har i din virksomhed og hvor meget du skal hæve ud til privat hver måned
I denne workshop udarbejder vi et resultatbudget, hvor vi følger din virksomheds resultat
Sted: workshoppen foregår online via Zoom eller fysisk på mit hyggelige kontor i Roskilde
Pris: 5.500 kr. + moms
Forstå Dit Regnskab
Workshoppen for dig, der ønsker at kende til fradrag, moms og skat.
Den varer 2 timer og det er kun dig og din business, der er i fokus, så vi kan nå vidt omkring. Vi starter ud med generel information om gode vaner og muligheder for at trække omkostninger fra og resten af workshoppen handler om det du står i netop nu. Måske har du brug for en mini Dinero BootCamp, måske skal du bruge hjælp til forskudsregistrering og B -skatterater. Vi tager det fra en ende
1:1 Workshoppen kan både foregå online eller fysisk i Roskilde
Hvis du er i tvivl om, hvor du starter, så book en afklarende samtale
Hvis du er i tvivl om, hvor du starter, så book en afklarende samtale
Glade kunder fortæller
“Efter mødet med dig har jeg forstået nogle helt grundlæggende regnskabsbegreber, som bare slet ikke havde styr på før. Fx forskellen på hvornår noget skal trækkes fra i hhv. moms og skat. Desuden har du inspireret mig til at få nogle gode regnskabsvaner, så alle bilagene ikke hober sig op i samme grad.
Sidst men ikke mindst er jeg blevet opmærksom på en masse fradrag som jeg ikke kendte til før og de er med til at sikre en bedre økonomi i min virksomhed.”
Tilde Maria Wendel
Selvstændig, gensyet.dk
“Når man kaster sig ud i eventyret som selvstændig, tænker jeg, at det er de færreste der rent faktisk har styr på, hvad de egentlig bør have styr på. Det var i hvert fald tilfældet for mig. Hele regnskabsdelen lå så langt fra mig, at det faktisk holdt mig lidt tilbage fra at tage springet. Men så mødtes jeg med Dorte, som virkelig gav mig ro i maven! Jeg fik nogle virkelig relevante inputs og brugbar viden, som jeg ikke engang vidste jeg manglede. Jeg er stadig langt fra at mestre bogføring, men jeg er helt med på, hvor jeg skal lede – eller hvem jeg skal spørge til råds.” 😉
Camilla Henriksen
Selvstændig, CamComm
Ofte stillede spørgsmål om Budget Workshoppen
Som iværksætter er du måske fuld af spørgsmål, her svarer jeg på dem jeg oftest er blevet stillet
Vidste du at budgettet er et værktøj og ikke en præcis forudsigelse
Så slip præstationsangsten og spring ud i det
Hvordan ved jeg hvor meget jeg skal sælge for at trække min løn ud?
Det beregner vi i dit budget. Begrebet hedder 0 punkts omsætning og er netop defineret til at være det salg, der gør at dit regnskab går i 0
Hvad er et likviditetsbudget?
Et likviditetsbudget forudser hvordan din bankbeholdning vil ændres hen over en given periode, det kan være en god ven at have i hånden hvis du i en periode er lidt presset, så kan du bevare roen og se hvornår det vender igen.