#

Sammen Bygger vi dit budget

De kan være rigtig svære at få hul på, de der budgetter -især, hvis du kaster dig direkte ud i regnearket. For du skal lige have dit mindset med først og jeg vil rigtig gerne dele med dig hvordan det kan gøres, for hold op, hvor er det en dejlig følelse når budgettet er på plads.
  • Jeg ved hvad jeg kan trække ud i løn -også når jeg har ferie
  • Jeg er aldrig i tvivl om min B skat er korrekt
  • Jeg har dejlig ro i maven også når salget svinger for jeg kan følge konsekvenserne og se fremad i budgettet.
Der er 2 faser før excelarket:
1) Drømmene og målene for din business, hvor er det egentlig budgettet skal lede dig hen?
2) Kortlægningen af dine varer/ydelser, hvad har du på hylderne nu? -Hvilke varer mangler der og skal du bruge nogle værktøjer for at få de sidste ting på hylderne
3) Nu kommer vi så til excelarket, men det bliver ikke længere så uoverskueligt for nu ved du hvordan det skal bygges op. 
Denne workshop tager dig igennem alle 3 faser, vi starter med dine drømme og ender ud med et færdigt budget.

Måske kan du nikke genkendende til disse spørgsmål

  • Hvor meget kan jeg hæve i løn til mig selv?
  • Jeg er nervøs for om jeg får et skattesmæk
  • Hvad kan man egentlig bruge et budget til?
  • Jeg synes det er svært at gætte min omsætning
  • Jeg aner ikke hvor jeg skal starte henne
  • Jeg arbejder og arbejder men er i tvivl om det er effektivt 
  • Hvordan følger jeg egentlig op på mine regnskabstal 

Bugettet er efter min mening et af de mest undervurderede værktøj til styring af din virksomhed.

Selve udarbejdelsen tvinger dig til at tage stilling og formulere dine mål, sammen sætter vi tal på og herefter har du en fantastisk model, der viser dig hvilke konsekvenser det vil få, hvis du foretager ændringer i varer eller ydelser hen over året.

Jeg viser dig hvordan du bruger budgettet som et redskab, så du stadig har ro i maven hvis forudsætningerne ændrer sig

Med budgettet i hånden ved du hvor du skal ligge din arbejdsindsats og din markedsføringsstrategi

Hvad skal jeg forberede

Jeg vil spørge lidt ind til din business inden vi mødes, så jeg kan forberede mig på hvilke produkter og ydelser du har og hvilke eventuelle problemstillinger vi skal have med. Du skal have et overblik over hvilke faste omkostninger du har i din forretning og hvor meget du forventer at tjene på dine produkter – Men det er en model for din virksomhed vi udarbejder, så hvis du kommer hjem og ser at forholdene er anderledes, kan du bare ændre i dit excelark og så er du i gang igen. Det er vigtigt for mig, at du går fra vores workshop med følelsen af at have fået et brugbart værktøj og instrukserne til hvordan du kan bruge det.

Hvor lang tid skal jeg sætte af

Selve workshoppen tager 4 timer, Efter nogle måneder har vi en times 1:1 online session, hvor vi følger op hvad der er sket i din virksomhed og hvordan dette kan bruges til budgetopfølgning og styring af din virksomhed fremadrettet

Hvad koster det

Workshoppen koster kr. 5.500 +  moms. Prisen er inkl. lidt frokost eller brunch – afhængig af tidspunkt på dagen.                          

 

Efter mødet med dig har jeg forstået nogle helt grundlæggende regnskabsbegreber, som bare slet ikke havde styr på før. Fx forskellen på hvornår noget skal trækkes fra i hhv. moms og skat.

Desuden har du inspireret mig til at få nogle gode regnskabsvaner, så alle bilagene ikke hober sig op i samme grad.

Sidst men ikke mindst er jeg blevet opmærksom på en masse fradrag som jeg ikke kendte til før og de er med til at sikre en bedre økonomi i min virksomhed.

Tilde Marie Wendel

selvstændig, gensyet.dk

Når man kaster sig ud i eventyret som selvstændig, tænker jeg, at det er de færreste der rent faktisk har styr på, hvad de egentlig bør have styr på. Det var i hvert fald tilfældet for mig.

Hele regnskabsdelen lå så langt fra mig, at det faktisk holdt mig lidt tilbage fra at tage springet. Men så mødtes jeg med Dorte, som virkelig gav mig ro i maven!

Jeg fik nogle virkelig relevante inputs og brugbar viden, som jeg ikke engang vidste jeg manglede. Jeg er stadig langt fra at mestre bogføring, men jeg er helt med på, hvor jeg skal lede – eller hvem jeg skal spørge til råds 😉

Camilla Henriksen

Selvstændig, CamComm