#
3 dages workshop
hvor vi samler dine drømme, tanker og ideér til et konkret koncept
Det er vigtigt, at du bliver så stålfast i din konceptplan at nye idéer ikke tager fokus fra din kerneforretning og bliver til overspringshandlinger.
På dette kursus skriver vi de første vigtige kapitler i din business bog, nemlig Konceptet, så du fremadrettet har et opslagsværk og en rettesnor, der kan hjælpe dig til at beslutte om nye impulser og idéer skal implementeres i forretningen eller skal parkeres på idéblokken til andre tider.
Hvem kan deltage på workshoppen
Forløbet er tiltænkt dig, der har hovedet fuld af tanker og idéer, men som har svært ved at bestemme præcis hvor du skal ligge dit fokus og hvilken retning du skal vælge.
Måske har du allerede været selvstændig i et stykke tid, men du synes ikke rigtig du kommer ordentligt ud over rampen, du har svært ved at fortælle andre hvad det egentlig er du arbejder med og selv om du arbejder i din business har du følelsen af at du kun kradser i overfladen og aldrig rigtig får udrettet det du gerne vil.
Måske er du ikke selvstændig endnu. Du har haft tankerne i mange år, men et eller andet holder dig tilbage og du mangler det endelige skub for at komme i gang
På workshoppen arbejder vi både med teori og praktik, i grupper og solo.
Men hele tiden med fokus på hvordan du kan gøre din business professionel.
WHY – Hvorfor har du valgt at være selvstændig og arbejde med netop det du gør? Hvad er det der gør at du knokler flere timer, har større økonomisk risiko og ofte også flere bekymringer end hvis du var fortsat som lønmodtager? Hvilke følelser vækker det i dig når du har haft en rigtig god dag? arbejdsmæssigt og privat. Ved at svare på disse (og mange flere) spørgsmål kommer vi sammen ind til kernen af hvad det egentlig er, der motiverer dig. Denne motivation skal vi have defineret så kraftigt at du kan føle den, se den og nærmest smage den. For det er den, du skal kunne gå tilbage til i modgangstider, det er din iværksætter eliksir, der får dig på benene igen
WHAT – Hvad skal du beskæftige dig med i din virksomhed? -Umiddelbart virker det som en no brainer at svare på -og det er det måske også… Men har du arbejdet med hvad du ønsker at bringe til dine kunder? – For at du ikke bare bliver en leverandør i mængden, skal du ned og arbejde med hvilken forskel du kan gøre over for dine kunder, hvorfor skal de vælge -og beholde dig fremfor en anden leverandør? Det er også dette ‘WHAT’, der holder dig på stien, så du ikke bliver ledt ud på vildspor hver gang du får en ny inspiration.
Målsætninger – Hvad er et mål egentlig? Ja, der skal arbejdes med en række konkrete mål, men det er ikke helt endnu. Man kan ikke bygge en virksomhed bare fordi man vil tjene penge, hvis man skal klare det hårde slid skal der være en anden gevinst. hvordan føles det lige der hvor du har opnået dit mål? arbejdsmæssigt, privat – når du kan genkalde den følelse du ønsker dig er den nemmere at finde hen til.
HOW – Hvordan vil du så komme derhen? efter at have visualiseret dit mål, bliver vi nu igen konkrete for nu skal vejen ridses op. Vi kigger på din værkstøjskasse, hvilke kompetencer og hvilket udstyr skal du bruge? Hvad har du allerede med? -og hvordan kan du skaffe resten?
Du går herfra med en klar definition af dit koncept, følelsen af din slutdestination -en skitsering af vejen derhen og beskrivelsen af de første skridt derhen
Jo skarpere du er på din kerneforretning og dit koncept, jo nemmere er det også for dig at målrette salget og derved øge din indtjening